↑ Tilbage til Britax Dualfix

Britax Dualfix Fotos/Photos

Fotos af Britax Dualfix i forskellige biler
Bilens størrelse har ingen indflydelse på hvor godt eller skidt en bagudvendt autostol passer ind. det er bilens interiør og de voksne på forsædet der er afgørende. En stor bil er ikke nødvendigvis stor invendigt og en lille bil er ikke nødvendigvis lille indvendig i selve passagerkabinen. Der kan forekomme fotos af stolen i biler lånt hos en forhandler. Nogle fotos taget hos bilforhandlere inkluderer fotos af mig for at vise benpladsen foran for en 180 cm høj person.  Ingen fotos anvendes uden tilladelse fra familien og bilforhandlerne.

 English

The size of the car has no influence on how much comfort a rearfacing seat takes away in front. The adults in the front seats and the car interior are the determining factors. A large car might not have heaps of room in the passenger area. A small car can have good room for a rearfacing seat. Some photos are taken at car dealerships. /Some of the photos taken at car dealships include “Yours Truely” in order to give a better indication for the leg space for a 180 cm tall person. That is 5ft 11″. /Photos are used with kind permission from parents and car dealerships.

 

Toyota Avensis 2011 st.

Far: 180 cm

Mor: 165 cm.

Datter: 1 år, vokset ud af sin babystol med højden, sidder selv ca 80 cm lang.

Her var isofix den bedste løsning. Far var musiker og skulle tit transportere sine instrumenter i bilen. Dette ville kræve en del af- og i-montering af autostolen. Heldigvis var var isofixbøjlerne i denne bil meget let tilgængelige, og derfor var det enormt nemt at sætte alle isofixstolene i bilen. Alligevel blev to selemonterede autostole afprøvet også. dernæst skulle autostolen helst have hvilefunkrion da familien tit tog på langtur til Jylland og datteren ville for det meste sove da i bilen på disse ture. Den skulle være nem at indstille i hvilestilling, men dette var ikke et et krav. Sæderne i bilen har en lille hældning, men ikke noget nævnværdigt. Alle stolene kunne få en fornuftig hældning i bilen. Sikkerhedsselerne i denne Avensis havde Imodsætning til den anden Avensis-bil det almindelige Emergency Locking System.

Følgende autostole blev afprøvet:

Klippan Triofix Recline

Akta Graco Duologic 2/Klippan Kiss 2

Besafe Izi Plus (kunne ikke monteres da sikkerhedsselen var for kort)

Besafe Izi Kid X3

Britax Max-Fix 2

Britax Dualfix

Fair G 0/1/Bimbofix (stolen kunne ikke låses fast på på basen)

 

Der var fin plads til far foran.

Toyota Avensis st 2011Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 1Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 2Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 3Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 4Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 5Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 6Toyota Avensis st 2011 Britax Dualfix 7

English

Father: 5’11”

Mother: app 5’5”

Daughter: 1 year, outgrown babyseat by height, sitting unassisted and app 80 cm tall.

Isofix was the best solution for this family. The father was a musician and needed to be able to transport his instruments in the car quite often with the back seats down. So the car seat would have to be installed and removed from the car often. Luckily the isofix system was very easierly accessable in this particular car, making the installation of all the isofix seats very easy. Despite this, two seatbelt mounted seats were also tested in this car. The family would often go on long road trips to Jutland, and their daughter would normally sleep on those long trips, so a seat with recline position was needed. It would be best if the position could be altered with the seat in the car, but this was not a must-have. The seats in this car were slightly sloped but nothing worth digging further into. The Avensis specimen had the Emergency Locking Seatbelt System unlike the other Avensis car.

The following seats were tested:

Følgende autostole blev afprøvet:

Klippan Triofix Recline

Akta Graco Duologic 2/Klippan Kiss 2

Besafe Izi Plus (seatbelt was too short)

Besafe Izi Kid X3

Britax Max-Fix 2

Britax Dualfix

Fair G 0/1/Bimbofix (the seat itself could not lock on to the base unit)

 

It offered good comfort for the father in the front seat

Hyundai Getz

Mor: 180 cm

Far: 190 cm

Søn: 80 cm, 1 år og 12 kg.

Sønnen var vokset ud af sin babystol med højden og der var øjeblikkelig brug for et skift af autostol. Han var desuden begyndt at kede sig jævnt meget i bilen. En babystol byder ikke på det store panoramaudsigt i modsætning til de større bagudvendte. Familien blev også foreslået at sætte et spejl op på hovedstøtten så de kunne se ham og han kunne se dem.

Bilen bød ikke på meget plads indvendigt, og da begge forældre er høje og skiftes til at køre skulle der en meget kompakt autostol til bag passagersædet.

Stole som blev afprøvet i bilen var:

Klippan Triofix

Britax Hiway 2

Britax Max-Fix 2

Britax Dualfix

Fair G/Bimbofix

 

At isofix ikke altid er en nem måde at montere en autostol på og at systemet ikke altid er det nemmeste og bedste af den grund var denne bil et godt bevis på. Problemet var de to selespænder hvor bilproducenten lige så flot havde placeret isofixbøjlen længst inde mod midten bagved  og imellem disse. Der ud over var polstringen på sædet hård. det betyder at nogle isofixstole vil være umulige at montere og andre rigtig svære.

Dualfix er en af de isofixstole hvor man støder på ovennævnte problemer. Den kunne ganske enkelt ikke monteres i netop denne bil.

Hyundai GetzHyundai Getz selespænder

English

Mother: 180 cm (5’11”)

Father: 190 cm (6’4″)

Son: 80 cm, 1 year, 12 kg.

There was an urgent need for a new and bigger seat for this boy as he had outgrown his infant carrier by height. He also seemed bored. Infant carriers are not famous for leaving a good view out of the windows, contrary to the bigger rearfacing car seats. The family was informd that they could buy a mirror to put up on the head support so he would be ablle to see them and they would be able to see him.

 

This car does not offer a lot of room inside. Considering this as well as the heifght of both parents and their need to take turns driving the car., the new seat had to go behind the front passenger seat.

The following seats were tested in the car:

Klippan Triofix

Britax Hiway 2

Britax Max-Fix 2

Britax Dualfix

Fair G/Bimbofix

This particular car is solid proof that isofix isn´t allways the easiest way of installing a car seat, and therefore not allways the best choice. The main issue here was that the car manufactorer had so profoundly decided to install the isofix system behind as well as between the two seatbelt buckles in the middle of the car. That and the hard seat upholstery will render some isofix seats impossible or very difficult to install into this car.

Dualfix encountered the issues above. It was not possible to install this car seat into this particular car.

VW Touran

 

Familien på 4 havde brug for en ny autostol til det mindste medlem på 10 kg. De ønskede en isofix-model som kunne være bag førersædet i hvileposition.

Far: 190 cm

Mor: 160 cm

VW Touran har helt lige bagsæder hvilket betyder vi ikke behøvede at vurdere hældning på stolene.

En man skal være særligt opmærksom på med en bil som VW Touran er at der er opbevaringsrum i gulvet mellem de yderste bagsæder og forsæderne. Støttebenene kan brage igennem låget på disse rum. Man kan reducere den risiko en del ved at lade autostolen have kontakt til forsædet, men ikke udelukke den. Det er vigtigt at tjekke billisten til den model man ønsker da ikke alle producenter godkender autostole til disse biler eller disse pladser i bilerne.

I dag afprøvede vi modeller som må anvendes i bilen på de yderste pladser mod at gulvrummene fyldes ud med stødabsorberende materiale så som styrodur – isoleringsmateriale som nemt kan skaffes billigt i byghandler. Eller VWs egen løsning.

Britax Dualfix

Britax Max-fix ll

Duologic 2 (Klippan Kiss 2)

Klippan Triofix Recline

Fair G 0/1

Monteringen var rigtig nem med alle stolene, da isofixsystemet I bilen sidder langt fremme.

Fin plads til far foran og drengen kunne spændes forsvarligt fast i den.

VW TouranVW Touran gulvrumVW Touran Dualfix 1VW Touran Dualfix 2

 

English

This family of 4 needed a new and bigger seat for the youngest and 10 kg member. They wanted an isofix seat that could be used behind the driver´s seat fully reclined with enough room in front for both parents:

Father: 190 cm

Mother: 160 cm

There was no need to estimate the recline of the seats because the backseats in the VW Touran are very level.

One thing to look out for with cars like the VW Touran is the underfloor storage rooms between the two outer backseats and both front seats. The supportleg can easierly penetrate the lids in a crash rendering the seats unstable resulting in higher loads on the child. It is important to check the car list that comes with the car seat you want as some manufactorers don´t approve their seats for the car at all or just not approve them for use in the outer backseat positions. Many do however have solutions for this issue.

Today we tested seats that have been approved for use in these seating positions provided that the rooms would be filled with shock absorbent material such as Styrodur or VW´s own solution.

Britax Dualfix

Britax Max-Fix ll

Duologic 2 (klippan Kiss 2)

Klippan Triofix Reclien

Fair G 0/1

 

The installtion of these seats was very easy because the isofix system in the car was far forwards.

Good space in front for father. The son could be safely secured in it.

Saab 9-3

Familien skulle bruge to autostole til deres tvillinger. De havde to biler: En VW Passat st fra 2001 og en Saab 9-3. Saaben var med til afprøvningen, da det var den bil de brugte mest. Det var uvidst om Passaten havde isofix, men VW var iblandt de allerførste til at montere systemet i deres biler daterende tilbage til slutningen af 1990erne, men UDEN at markere det. Saaben derimod havde markeringerne på sæderne.

Ud over isofixsystemet havde Saaben også såkaldte Eyelets/Tether loops fabriksmonteret på forsæde skinnerne. Disse er specifikt til montering af forankringsseler til de selemonterede bagudvendte autostole.

Isofix-systemet i Saab sad meget dybt. For at lette monteringen af isofix stole kan det være nødvendigt at bruge kapslerne der følger med stolene ved køb til at blotte dem og lette adgangen til dem.

Pigerne kunne sidde selv og vejede 10 kg.

Stolene blev afprøvet bag førersædet, da der er mindst plads til den voksne foran her end bag passagersædet.

Dualfix var MEGET vanskelig at montere i bilen pga. isofix-systemet på stolen ikke kan låses fast og rutcher tilbage i stolens base. Dette kan føre til monteringsproblemer i biler hvor isofix-bøjlerne sidder meget dybt som her i Saab.

English

This family needed two seats for their twins. They had two cars: One VW Passat estate 2001 and a Saab 9-3 . estate. The Saab was brought along for the test fitting because this is the car that they use the most. It was unknown wether or not the Passat had  isofix. But VW was among the first to install the system into their cars in the late 1990s. They would not mark the seats with isofix labels back then. The Saab on the other hand had the labels in place.

Besides the isofix points on the two outer rearseats, the Saab was also equipted with so-called eyelets – also referred to as tether loops preinstalled on the front seat runners. These are for installing  belted rearfacing car seats´ tether straps.

The isofix system was potioned very deep in this car. So in order to make the installation of isofix seats easier, the plastic caps that come with the seats were attached to the isofix system in the car in order to expose them.

The girls were able to sit unassisted and weighed 10 kg.

The seats were tested behind the driver´s seat as there is less room fornt to back here than behind the front passenger seat.

Installing this seat was extrreemly difficult due to no locking of the isofix arms on the seat, which would prevent them from ratching back into the base of the seat. This can be an issue in cars like the Saabe here, where the isofix-system is very deep.

 

Seat Mii

Det eneste som var lidt problematisk var at få stolen ind i bilen, som kun havde tre døre. men når den så var i bilen, var der ingen pronlemer. isofix-systemet i bilen er nemt at komme til da de sidder i nogle åbninger i sædepolstringen i bilen. 

Pladsproblemer for en 180 cm var der ikke problemer med bag førerseædet og ej heller bag passagersædet. men bag førersædet skal man ikke være højere.

Det er ikke nødvendigt at montere stolen i bilen for at udmåle pladsbehovet.

Der var ingen problemer med at bruge svingfunktionen.

Seat MiiSeat Mii 2Seat Mii Dualfix bag førersædet 1Seat Mii Dualfix bag førersædet 2Seat Mii Dualfix bag passagersædet 1Seat Mii Dualfix bag passagersædet 2Seat Mii Dualfix bag passagersædet  3Seat Mii Dualfix bag passagersædet  4Seat Mii Dualfix bag passagersædet  5

 

English:

The only issue with installing the seat into this car was putting it into the car, which was a 3-door car.  The rest of it was easy. The isofix brackets in this car are very easy to access because they are hidden in an opening in the seat upholstery in the car.

There are no space issues for a 189 cm tall person (5 ft 11″) behind both front seats. A person taller than this could face trouble in the driver´s seat wih the Dualfix right behind it. This is not so with the front passenger seat.

Installing the seat in order t meassure spacerequirement s is not needed.

There were no issues with using the svirwel function

 

Opel Corsa 2007/Vauxhall

Familien havde brug for en autostol til deres søn på 10 måneder. Vi slog to fluer med ét smæk ved afprøvning bag førersædet, således at man vidste  hvilken en der ville passe bag begge forsæder. Er der plads bag førersædet, er der også plads bag passagersædet. Sådan er det. Familien var mest til isofix-montering. Men var også åben for selemonterede. Så vi lagde ud med isofix-stolene.

 

Isofix-systemet sidder langt fremme i denne bil, men som i en andre biler kan det være vanskeligt at få nogle autostole til at hægte sig på da, selve bilsædet dækker over dem og skal skilles ad. Der følger et sæt isofix-guides med isofix-stole som man sætter på isofixbeslagene i bilen for blotte dem og lette adgangen til dem og monteringen af stolen. Men dette var ikke muligt i denne bil, da isofixbeslagene i bilen buer lidt opad og dermed giver for lidt plads til stolens isofix-arme. Det lykkedes heldigvis uden.

Monteringen af Dualfix bød ikke på nogen udfordring I modsætning til Max-Fix selvom stolens isofix-arme også rutcher tilbage I basen hvis man skubber på stolen. Det skyldes at isofix-armene kunne trækkes noget længere ud fra basen.

Pladsbehovet var rigtig fint for den 180 cm høje far.

Hældningen i bilen var god.

Sønnen kunne spændes forsvarligt fast i stolen i det nederste seleposition

Opel Corsa 1Opel Corsa britax dualfix 1Opel Corsa britax dualfix 2Opel Corsa britax dualfix 3Opel Corsa britax dualfix 4Opel Corsa britax dualfix 5

 

English

This family needed a cars eat for their 10 month old son. There is allways less room for the driver than the passenger, due to the car pedals, steeringwheel etc. They wanted to know which seat would fit behind the driver too for future reference. So we killed two birds with one stone and installed each seat behind the driver. They preferred isofix, but belted seats were not out of the question. So we started with the isofix seats.

The isofix bars in this car are placed far forwards. However, they are completely covered by the seat cushions, which can make installation of some isofix seats difficult. All isofix seats come with a pair of isofix guides that latch on to the isofix bars in the car and completely uncovers them, keeping the installation of isofix seats free of problems. Exactly this is not possible in this car as the isofix bars turn a bit upwards which creates too little room for the isofix arms on the child car seat itself to pass though and hook on to those in the car. Thankfully we succeeded without them.

Contrary to the Max-Fix there were no issues with the installation of the Dualfix, despite the fact that thee isofix arms on this seat ratch back into the base of the seat just like the Max-Fix. This is because the isofix arms on the seat itself can be further extended from the base.

Space requirements were absolutely fine for the app 180 cm tall father.

Recline angle in the car was good.

The son could be safely secured in the seat using the lowest harnss slots.

 

Opel Astra 2004/Vauxhall

Familien skulle bruge en autostol til deres søn på ca 9 måneder. De hældte mest til isofix. Her slog vi to fluer med et smæk ved at montere bag førersædet. Er der plads der er der også plads bag passagersædet.

Der var ingen problemer med monteringen af Dualfix ud over at den drilled lidt ved at isofix-armene røg tilbage I basen på stolen nogle gange. Men den kom i.

Pladsbehovet var helt fint for begge forældre. Faderen var ca 180 cm høj.

Hældningen var god i bilen og sønnen kunne spændes forsvarligt fast i stolen.

Opel Astra 1Opel Astra britax dualfix  1Opel Astra britax dualfix  2

English

This family needed a seat for their app 9 month old son. They preferred isofix. We killed two birds with one stone by installing seats behind the driver´s seat. If there is enough legroom in the driver´s seat, then there will be enough room behind the passenger seat too.

There were no issues with the installation apart from the isofix arms on the set itself that ratched back into the base of the seat a few times. But we did get it in

Space requirements was fine for both parents. The father was app 180 cm tall (5ft 11”).

Recline angle was good too and their son coul be safely strapped in.

 

Renault Clio st 2013

Familien havde allerede en Britax Hiway 2 til deres datter, men ønskede en autostol som var nemmere at montere i bilen og ikke skulle spændes efter. Så de var på udkig efter en bagudvendt med isofix, og havde Graco Duologic 2/klippan Kiss 2 som førstevalg. Datteren var 1 år gammel. Mor målte ca 170 cm og far var lidt højere. Stolene blev sat bag passagersædet.

Den første stol som skulle i bilen var førstevalget Duologic 2. men denne stol tog for meget plads i bilen. Forsædet blev ubrugeligt. Den stod eller godt i bilen.

Næste stol blev Britax Dualfix som er mere kompakt. Men denne fyldte lige en tand for meget men stadig noget mindre end Duologic 2. Forsædet var stadig ubrugeligt for os alle.

Dernæst blev Klippan Triofix Recline sat ind i bilen i oprejst stilling, da det var mørkt og det var svært at se hvor man skulle ramme med bøjlen der giver stolen hvilestilling. Det var der heller ikke noget problem i eftersom sæderne i Clioen er flade og Triofix er en meget kompakt stol. Der var godt med plads til forældrene foran og benpladsen var noget bedre end deres nuværende autostol: Britax Hiway som de måtte montere helt ind til ryglænet for selv at få plads nok foran. Benpladsen var også noget bedre for datteren og hun kunne lide at sidde i den. Hun kunne spændes forsvarligt fast i den.

Til sidst blev Fair G/Bimbofix sat ind i bilen. Den bød på mere plads til dem foran og storts et den samme benplads til datteren som Triofix. Der ud over kan den indstilles i hvilestilling med et enkelt håndgreb. Den sad højt i bilen som den typisk gør. Men det var nemt at sætte datteren ind i den og hun kunne lide at sidde der. Hun kunne spændes forsvarligt fast i den.

Renault Clio st 2013Renault Clio st 2013 Dualfix  1Renault Clio st 2013 Dualfix  2

English

This family already had a rearfacing car seat for their 1 year-old daughter. However they wanted replace with an isofix rearfacing car seat. They preferred one that did not have one that needed tightening of the seatbelt. So isofix it was. First choice was the Akta Graco Duologic 2/Klippan KISS 2. Mother was 170 cm and the father was a bit taller.

First seat to be installed was the Duologic 2/klippan Kiss. While it was easy to install it and the installation was good and firm, the seat took up far too much space front to back. Front seat was unusable to all of us.

Next up was the Britax Dualfix which is more compact. But this one took too much space as well – tough a little less than the Duologic 2. The front seat was still unusable for all of us.  Installation was nice and easy.

Then came the Klippan Triofix Recline in upright position, as it was dark and difficult to see exactly where the reclinebar had to go on the base. This is no problem really, because the backseats in this car are flat and the seat itself is very compact. It offered very good space in front for all, an the daughter had decent legroom as well, and she felt comfortable in it. She could be safely secured in it.

Last seat to go in was the Fair G /Bimbofix. This one offered a bit more legroom for the adults in front and decent legroom for the daughter too. Recline position can be adjusted while driving. The seat sat high up in the car as usual. She could be easierly and safely secured in it, and she liked the seat.

 

Skoda Octavia st 2006

Den lille pige på 15 måneder, 11 kg og 80 cm skulle have ny autostol. Hun har indtil nu ikke været glad for at sidde i autostol, så planen var at finde en der kunne monteres sikkert på både forsæde og bagsæde og give godt udsyn til sidespejlet foran. Der ud over skulle den have en hvileposition og en god hældning. Far var godt 180 cm og mor 162 cm så vidt huskes.

Octavia er ikke udstyret med isofix I forsædet. Så stolen blev kun monteret på bagsædet hvilket gik glat som vanlig. Stolens hældning på sædet var ok. Sovepositionen for pigen var rigtig god.

Pladsen foran var fantastisk for begge forældre.

Udsynet genne bagruden vil lade vente lidt på sig i og med at stolen har en rigtig god soveposition. Dette er straks bedre i oprejst position. Man kan opsætte et Easy-View spejl for at afhjælpe uro hos barnet.

Hun kunne spændes forsvarligt fast i stolen og havde god plads at vokse på. Stolen virker mindre end Max-Fix men er det ikke.

 

Skoda Octavis st 2006 1Skoda Octavis st 2006 Dualfix 1Skoda Octavis st 2006 Dualfix 2

 

English

This little 15 month-old, 11 kg and 80 cm tall girl needed a bigger car seat. So far she has not been a fan of car seats, so something that could be safely installed and used in both the front seat and the backseat was preferred as well as one with a good view to the wing mirror. On top of that, it need to have a good recline position and decent angle in the car. The father was app 180 cm tall and the mother app 162 from memory.

The Octavia does not have isofix in the front passenger seat. So this seat could only be installed in the backseat, which went smoothly as allways. The angle on the seat was good. Sleep position was great.

Space in the front seat was fantastic for both parents.

View out the back window was very limited, largely due to the good sleep position. This is better in the upright position. An Easy-View mirror can help keeping her calm and happy in the car.

She could be safely secured in the seat and had good growing room in it. This seat seems shorter than the Max-Fix but it isn´t.

 

Peugeot 207

Masser af benplads bag førersædet til mine 180 cm. Selv når Dualfix er i fuld hvilestilling er den meget kompakt. Ingen problemer med hældning heller.

 

Peugeot 207 Dualfix hvilestilling 1DSC03184Peugeot 207 Dualfix plads foranPeugeot 207 Dualfix oprejst 1DSC03187Peugeot 207 Dualfix oprejst 2Peugeot 207 Dualfix højeste seleføring peugeot 207 Dualfix fremadvendtPeugeot 207 Dualfix fremadvendt 2

 

English

Lots of room front to back in the driver´s seat with the Dualfix right behind it even tough the seat has been fully reclined. No issues with the recline either.

 

Toyota Corolla Verso

Familien havde brug for en autostol til deres 80 cm, 11 kg og 17 måneder gamle søn. Sønnen havde stadig god plads i sin Britax Babysafe. Familien foretrak isofix, da dette er nemmere. Vi fik dog en autostol ind med selemontering.

Faderen var 180 cm høj og moderen 160 cm høj. Stolene blev alle monteret bag førersædet pga der er mindre plads der end på passagersædet grundet bilens pedaler, rat osv. De blev alle afprøvet i hvilestilling, da der er forskel på pladsbehovet oprejst vs. Hvilestilling med alle de afprøvede modeller.

Monteringen foregik helt gnidningsfrit.

Pladsbehovet i bilen var ekstremt god for begge forældre. Faktisk så god at faderen kunne strække ben.

Hældningen på stolen var fin både i sovestilling og i oprejst stilling.

Drengen kunne spændes forsvarligt fast i stolen og havde masser af plads at vokse på. Han havde samme plads at vokse på som i Max-Fix

Benpladsen for ham var fin. Benpladsen volder typisk ikke problemer for børnene. De finder måder at placere dem på så de sidder behageligt. Ingen klager = ingen køer på isen.

 

Toyota Corolla Verso 1Toyota Corolla Verso Dualfix 1Toyota Corolla Verso Dualfix hvilestilling 1Toyota Corolla Verso Dualfix hvilestilling 2Toyota Corolla Verso Dualfix hvilestilling 3Toyota Corolla Verso Dualfix hvilestilling 180 cmToyota Corolla Verso Dualfix oprejst 1Toyota Corolla Verso Dualfix oprejst 2Toyota Corolla Verso Dualfix oprejst 3

 

English

This family needed a bigger seat for their 80 cm, 11 kg and 17 month old son. The son had some growingroom left in his Britax Babysafe car seat. The family preferred isofix because this is easier. We did however, install one car seat with the seatbelt.

The father was 180 cm tall and the mother was 160 cm tall. All the seats were tried behind the driver´s seat as there is les space there due to the pedals and the steering wheel there. They were all installed in sleep position to estimate spacerequirements as the sleep position in all the seats used tends to be greater than upright position.

No trouble at all with the installation.

Space requirements were extremely good for both parents. The father could stretch his legs even. Same growing room left as in the Max-Fix, which is plenty.

Recline angle was good both in sleep position as well as upright position.

The boy could be safely secured in the seat and he had plenty of growing room left in it. Leg space was fine. Legspace is usually not an issue since older children can sit comfortably in seemingly impossible postions. No complaints = no worries.

Permanent link til denne artikel: http://www.sikkerautostol.dk/sikkerautostols-autostoleseats/stoleseats-18kg40lbs/britax-dualfix/britax-dualfix-fotosphotos/

7 kommentarer

1 ping

Spring til kommentar-formularen

  1. Natasja

    Hej Lena
    Jeg overvejede denne stol, men min bil (Mondeo 2004 med isofix gemt bag inde i ryglænet, kan skæres frem) er ikke at finde på Birtax’ liste over godkendte biler http://m.britax.co.uk/media/5632111/140128_typenliste_dualfix.pdf. Ved du hvilke krav der er stillet til bilerne for at de kan optages på Britax’ liste? Kan man komme omkring problemet vha kiler, som jeg har set du nævner til andre stole?
    Jeg ønsker en bagudvendt stol, der kan drejes 90grader ved isættelse af barnet, men har desværre kun fundet frem til denne og Sironanen, er det korrekt?
    På forhånd tak

    1. Lena Larsen

      hej Natasja

      Ford Mondeo er på listen og det er nok.

      Har du overvejet Besafe isedet for? Det er faktisk muligt at få børnene ind i de andre bagudvendte autostole så som Besafen på samme måde som Dualfix på trods af at de ikke har en drejefunktion.

      Det er en fin detalje at de kan drejes rundt på den måde. men det er efter min mening og erfaring noget der hører bedst sammen med en lille 3-dørs bil. Der er Dualfix også et godt valg pga den er så kompakt som den er.

      Der er mere benplads til barnet i Besafe. De er også længere i ryggen. Dualfix kan såmænd godt holde til 3½ års alderen måske 4. Men Besafe holder længere tid.

  2. nicolaj

    Hej Lena,

    Vi er ved at købe ny bil, og ender nok med en Saab 9-3… Vi vil gerne have en stol der kan rotere og har derfor haft kig på Dualfix, 2waypearl (kan den rotere til indstigning) og Sirona.

    Jeg er meget til Sirona, men syntes dog at den kollisionspude ser ubehagelig ud, hvis/når vi på et tidspunkt skal til at vende den rundt.

    Ved du hvordan 2waypearl og Sirona passer i en 9-3 og hvor svært er det at montere dualfix?
    Problemet er at vi nok ender med at skulle købe en ny stol inden den nye bil er købt.

    på forhånd tak

    1. Lena Larsen

      Hej Nicolaj

      Hvis du tænker på en model der kan roteres mens stolen er monteret på basen så er Britax Dualfix et oplagt valg. Ellers 2Way Pearl eller BeSafe Izi Combi X4 Isofix

    2. Lena Larsen

      Kan se at Dualfix var ret svær. Det var den fordi Isofix systemet på autostolen rutcher tilbage ind i basen på stolen når man skubber på den samt at isofixet i Saab der sidder ret dybt.

      Det vil du ikke opleve med 2WayPearl. Så det er en du kan overveje, hvis den skal kunne monteres med Isofix begge veje. Besafen skal monteres med sikkerhedsselen fremadvendt

  3. nicolaj

    Tak for det hurtige svar,

    Bare lige så jeg er sikker – lykkedes det dig, at montere dualfix’en eller måtte du give op?

    Jeg kan se på Britax’ hjemmeside, at den er ‘godkendt’ for modelår 05-07. Hvorfor den ikke er på senere modeller ved jeg ikke, men de ændrede en smule på designet i ’08 så måske isofix’en er rykket længere ind der?

    1. Lena Larsen

      Tror faktisk det var der jeg måtte opgive

Skriv et svar

%d bloggers like this: